Facebook punya pasal.. baik dan buruk..



Hallo readers,,,,rasa dah lama tak post new n3..padahal baru 2 3 hari lepas kan.. ok semua, listen listen listen, ada something special nak kongsikan ni.. tapi sebelum tu, nak remind awal2, takut nanti ada yang tersentap sebab rasa diri tu hot, susah pulak kan... sebab bagi saya, hati orang kena jaga, perasaan orang kena jaga, jangan sampai terluka, terguris,.. tapi SORRY, this time, kalau nak terasa, go ahead, i don't care and i don't want to know. so please, jangan nak mengamuk tak tentu pasal pulak,,sawan gila ke ape... takde sape nak tolong... kan..

hurm, erti facebook pada readers? yes, laman sosial,,tapi bukan bermaksud untuk menjadi terlalu sosial kan.nampak macam kera dapat bunga,,,dalam hutan sana..facebook, muka buku.. seriously, ramai yang kata kerana facebook, semua hancur berderai.. rumah tangga runtuh, kawan boleh jadi musuh, musuh boleh jadi kawan...ehatever.. tapi yang pastinya, facebook akan buat ur relantionship DOWN.. tak pernah terfikir pun nak gaduh, tapi kalau sebab facebook, sebesar kuman pun boleh jadi sebesar gajah, dan cik bibi...kan2...hehe..

Oaoohh,,,whatever la,...jangan terasa ya,,nanti makin hot,,susah mau kawal maa.....haha...if u think u r right, please show yourself.. but i know u don't... maybe u r thinking that i 'll just let it go without any justice, hurm, okay, u can think like that.. but one thing u should care, if one day, other girl take yr bf, please don't cry.. u r strong, is't? u have everything, money, parents, friend, bff, anything of everything..eh, u don't have attitude.. oh God, pity u hah... sometimes we get what we want, but sometimes, it will go over... u can smile, u can laugh, and u can said that u r the winner, but u NEVER get  all... 

Oppsss, sorry, lari cerita sikit..haha..terlebih emo dude, dah ada yang curahkan minyak,, hahaha.. teringat cerita the pencil masa sekolah menengah dulu...the potato....weh rindu sangat larh...
ok, get in the topic... facebook...intai gambar kat bawah la pulak...


Totally TRUE... sebab sekarang ni fungsi asal facebook dah terlalu jauh menyimpang... susah nya kan nak kawal.. kerana facebook jugak, banyak yang dapat kumpul dosa free.. kalau online hari-hari, hari-hari dapat kutip dosa... ehh, tak semua lah kan... yang pandai, bijak dan cerdik, boleh je kontrol... yeah, let see,, dalam facebook jugak, ada yang berdakwah, ajak saudara-saudari facebook ingat Allah, sentiasa berzikir.. itu ynag baiknya...

Dan yang buruknya, macam dalam gambar di atas, semua boleh jadi kacau bilau...waaaaa,,, yang kawan baik boleh jadi musuh tegar...hadoooii,,,, yang macam kes saya, kerana facebook saya boleh tahu apa yang saya tak tahu tentang orang di sekeliling saya..hurm, bagi saya, oke lah kan sebab kita boleh check sendiri... hah, nasib la sape2 yang nak tipu saya tu...i get u yaw...hahaha...

so, moral of da story, please gunakan facebook sebaik yang boleh... nak cari kawan biar berpada, kena pada agama.. dan jugak jangan ingat nak kacau hubungan orang lain jer.. jaga hubungan sendiri dah cukup kan,,, bersyukur lah dengan apa yang ada, sebab orang lain tak semestinya ada apa yang kita ada... renungkan ya... 
one more thing, saya sayang kawan saya dan saya tak akan tikam belakang... dan saya sayang boyfriend saya dan saya tak akan curang belakang dia..  :)

DONE... XOXO

No comments:

Our Song Sayang...Ijaqika...