Ada apa dengan scandal??


Hey darls....whats up? today we learn about scandal...what is it? food, or things? check it out girls....
ok, ada dua pengertian..yang pertama, of course yang betul la kan...scandal ni boleh diterjemahkan sebagai parasit, atau pihak ketiga dalam hubungan seseorang, atau boleh dikatakan sebagai teman rapat seseorang... we got something here, scandal sebenarnya sesuatu yang tak bagus sebab dah namanya parasit, faham-faham je la kan... yang kedua, scandal ni sebenarnya penghancur rumah tangga orang atau hubungan orang lain..dalam kes yang aku sendiri kena, dan scandal tu aku pun kenal jugak, memang aku betul2 anti la... tak kira la kau tu retis or whatever, kau tetap perempuan tak sedar diri sebab kau memang tak sedar diri..ahaksss,,,ayat sama derrr...hahaha...
Btw, aku paling anti dengan perempuan yang bajet hot cun .. ada aku kisah?? xde kan...  kau cun setara mana pun, Allah dah janjikan sesuatu.. check la sendiri..

(warkah buat scandal...ahaksss)

Scandal, apa la sangat...kau bahagia ke atas hubungan orang lain? tak cukup lagi ke dengan orang yang dah sayang kat kau tu? tu tu pakwe kau, nak taruk kat mana? setahu aku la, pakwe kau tu punya la sayang kat kau, da macam lembu kena cucuk hidung, boleh kau aniayai pakwe kau sendiri...ntah pape la kau ni..memang tak reti nak jaga perasaan orang lain kan..yang kau fikir, hal orang kau nak sibuk2, bila orang sibuk sal hal kau, mula la kecoh satu dunia...senget la kau ni.. 

Aku tahu kau marah, kau bengang kan sebab tak dapat pakwe aku ( aku tahu la....) haha.... aku tahu cerita sebenar dan aku kesian kat kau.. cukup-cukup kesian kat kau.. sebab kau tak tahu cerita sebenar,, makin lama, aku tengok kau dah ketandusan idea, kau nak jugak tegakkan benang yang basah.. tak boleh la sayang, tak jadi la macam tu... kita tahu apa yang ada depan mata, so kita kena terima la.. aku bukan nak kata apa, tapi aku tahu, kau tak puas hati lagi dengan aku kan... aku ada baca komen2 kau kat fb, aku tahu semua... kau nak tampar aku kan, sebab kau kata selagi kau tak tampar aku, lagi tu la kau tak puas hati... aku tak kisah la wey, sebab bukan  aku yang mulakan semua ni...kau yang mulakan dan kau perlu akhiri... ambik sedikit kesedaran, kau fikir balik apa yang kau dah buat..

Aku tahu aku bukan la sebaik sape2 kat dunia ni, tapi aku tak pernah kacau hubungan orang.. aku cuma jaga hubungan aku..aku lagi kenal pakwe aku daripada kau, so jangan nak lebih-lebih... 

Eh, pakwe kau contact aku la..haha...takde la, pakwe dia nak tolong awek dia jer... actually, aku tak kisah sangat pun, kata la kau nak kata pape pun, aku tahu aku tak salah dan aku berani buktikan.. apa yang aku tak puas hati, bila scandal berlagak cam aweks... siap tanya lagi, mana hak saya...aikkss, lu sape ma.... xde sape2 la...kelakar kan..
kenapa nak panik kalau kau kata ni bukan salah kau? kau panik, gelabah.. aku tahu la...banyak sangat dah yang aku dengar.. kau tak kenal diri aku, so jangan nak memandai fikir tu, fikir ni..  aku sedar diri aku tak berharta, tapi aku tak susahkan orang..kau sendiri tahu perkara tu,,tapi kau tutup mata...oo,, takpe la..kita tutup mata k.. 
kalau cerita bab skandal ni, sehari suntuk pun takkan habis.. macam ni la scandal, aku nak bagi gambaran sikit kenapa aku tak suka dengan skandal ni...hurm, kau duduk tempat aku, apa yang kau rasa? sakit, kecewa, pedih, geram, marah,,.semua ada kan.. sama la cam aku..tu yang aku rasa.. bila pakwe kau curang belakang kau, kau mesti nak marah kan...tapi bak kata lelaki, dia tak rugi pape...so its oke... yang rugi nya adalah perempuan..haha...nasib kau la scandal...

Btw, kenapa aku tulis camni dalam blog?
hurm, aku tahu kau follow aku, so aku biarkan kau selami apa yang aku rasa....dan rasanya adil la kan...kau nak marah, tu hak kau...kau nak ugut aku, tu hak kau... kau nak pertikaikan hak aku sebagai awek pakwe aku, sorry,,kau takde hak...
faham kan....

Ok, da habis warkah untuk scandal...hehe,,panjang jugak aku merapu, tak kisah la asalkan aku puas.. aku dah banyak bersabar dengan kerenah scandal yang lupa diri..langit tu tinggi la sayang, walau kau ada duit berjuta-juta sekalipun, kau takkan dapat sentuh langit tu... aku tahu kat mana aku berpijak..dan aku takkan lupa orang yang hipokrit, berlagak sebab berharta, dan darjat berbeza.. well, betullah kata orang, darjat yang berbeza, pemikiran pun berbeza.. aku belajar daripada pengalaman hidup.. bukan main hentam je...

DONE!!
XOXOXO


No comments:

Our Song Sayang...Ijaqika...