Oouchhh,, Pity Him..


Salam darls semua…hehehe,,,update terbaru…yeah…lets begin…
Ok ok ok, listen listen listen… ada cerita terbaru… ada orang dengki la wey..haha….alolo, siannya kamu… sape dengki tu sayang oiii?
Opsss, sayang….eeuuu,, tak kuasa la nak dengki segala ni…bukan boleh bagi saya makan ke ape pun..haha…keep it up girls…. She’s coming… arrhh… screaming ya..puuiiihh…

Saya tahu kamu mengintai…saya tahu kamu marah…ye, memang tu yang saya nak….dan saya akan teruskan.. kita manusia ni sayang oiii, tak kan tak pernah buat silap….saya dulu pernah buat silap dan saya mengaku silap saya. Tapi kan, kamu ni, dah buat silap, makin nak buat jer…buat la,,memang takde yang kisahkan, tapi fikir la masa depan.. kesian kamu, dah ada yang sayang, ditinggal-tinggalkan untuk have fun yang tak berkekalan..
eh, tadi En K ada call, banyak dia cerita.. ada jugak la terselit pasal kamu, banyak jugak..saya? hurm, ketawa je, sengih-sengih like puteri raja..haha...kenapa saya sengih? first, dah ramai yang tak pedulikan kamu...

'eh, ikut suka dia la, aku tak rugi'
'dia tu siapa, takde kena mengena pun'
'kalau dah kena jual, padan muka dia, aku da makan'
'kesian pakwe dia,dayus betul'

-nampak tak permainan orang lelaki ni sayang oiii?-

kita kadang-kadang buta sebab dah terlalu menghayati masa sekarang... tapi kita tak tahu apa yang menunggu di depan.. tak payah nak ingatkan, masing-masing dah tahu... tapi kamu, still tutup mata... its up to u, kamu yang corakkan masa depan kamu... 

kamu kata saya dengki sebab saya tak se HOT kamu, saya dah bersyukur sesangat... saya tak perlu hipokrit untuk jadi seHOT kamu... kenapa nak HOT kalau apa yang dah kita ada sekarang sudah mencukupi...?
Miss B, kamu bukan sesiapa pun dalam dunia ni.. hamba Allah yang naif jugak, sama macam saya... jangan sebabkan kamu ni perasan HOT, taraf kamu tu takde maknanya  di sisi Allah.
saya suka tekankan satu ayat kat sini, petikan UAI...

" Perempuan yang suka melayan ramai lelaki tidak sesuai dijadikan isteri. "


- Ustaz Azhar Idrus-



P/s: Berkawan dan melayan adalah berbeza, berkawan tapi janganlah sampai tidak ingat batas, batas bukan sahaja berkaitan sentuhan tapi juga cara percakapan (komunikasi), pembawaan diri, tunjukkan sifat yang baik, jangan terlalu mempamerkan kemesraan diri sendiri kepada berlainan jantina( lelaki boleh salah erti) , jangan terlalu mesra sehingga menimbulkan fitnah. Jagalah diri untuk bakal suami mu. Sesungguhnya malu itu perisai, peramah wanita itu biar bertempat. Nanti lelaki salah sangka, jangan salahkan orang lelaki.


Which means, saya dah jaga batas-batas saya sebagai seorang islam... tapi kamu tak... saya tak nak kutuk dress kamu, or whatever about what r u wearing, what r u doing, its none ur business.. but please realize that we dont have much time.. up to date or not, its not a point.. 

saya bukan seorang yang bagus untuk mengadili orang lain, saya cuma nak kamu sedar yang kamu makin jauh..
kesian pakwe kamu kan, macam dah kena guna-guna jer. 
saya tak kata pakwe kamu dayus, tapi check it back.. 


kenapa saya tulis entry macam ni? saya bukan apa, tadi keluar banyak cerita sal kamu, dan saya sedikit tertarik dengan apa yang diceritakan.. about u dear.. something is wrong.. orang dah pertikaikan kamu..even your bestie, Miss F, Mr A, Mr K, do not care about u. people just close with us when they need something, and then, they will throw u up...life is easy, like abc.. even u r puteri raja, orang akan tetap buang kamu nanti..

saya tahu apa yang kamu fikirkan, macam mana saya tahu... i know everything dear... kamu yang tak tahu apa-apa... poor u hah... kamu boleh tersenyum dengan hidup kamu sekarang, nikmati puas-puas...
saya teringat satu ayat ni, daripada pakwe kamu sendiri...

'biarkan dia, dia dah sedar kesalahan dia'

ok, dalam ayat tu, ada sedikit harapan daripada pakwe kamu sendiri, tu pun kalau kamu sedar lah kan..apa yang dai harapkan?
harap supaya kamu sedar, berubah... tapi nampak gaya, still da same... tak berubah, dan makin teruk... believe me, nanti kamu menyesal..

mungkin pakwe kamu baik, jangan sia-siakan dia, kesian sangat... Mr I say, apa la yang pakwe dia tengok sangat kat kamu tu...hurm, i dont know... dan saya tak kisah pun... just jangan sia-siakn masa depan dia... wif da new people.. 

banyak sangat yang kamu tak fikir kan? Mr K pun ada kata, kamu tu budak berhingus lagi, tak reti lagi....dia pun ada bagitahu, apa yang kamu buat kat sana... jumpa orang baru ya... wow, market tinggi kat sana kot..ikut kamu la sayang, takpe.... pakwe kamu tetap setia menunggu, just take it... untung la kamu, ada pakwe yang setia menunggu sampai hujung nyawa kan...waaa, touching je kan....

its ok, saya bahagia dengan hidup saya sekarang, saya ada someone yang menyayangi saya seikhlasnya... 

thanks a lot foe reading ya...
DONE XOXO


No comments:

Our Song Sayang...Ijaqika...