Hiking Broga Hills...fuhh...

Assalamulaikum ladies... yeah, dah lama tak update blog..sekarang ni pun ngah busy tahap gaban...assignment da mai,, beratur nak suh siapkan. malam nanti kita siapkan yerp,, saya janji..haha...
bercakap bab assignment ni, rasa lagi suka buat tugasan individu..rasa da rindu sangat nak buat.p library, selerakkan buku atas meja, suka sangat..tapi start final year ni, semua kerja group...rasa tak nikmat sangat lol.hoho..demand nya aku nih..da cukup baik lecturer kasi kerja group..tapi ada jugak bestnya... sekarang ni pun ngah pening dengan kerja luar..yang best nya, dapat jalan-jalan pusing KT...caye ke x, saya yang duk kat KT ni sendiri, ada lagi tempat yang saya tak pergi..hah, amek ko...negeri orang nak travel sangat, negeri sendiri jeling jep..haha..nampak sangat agung-agungkan negeri lain ek..btw, KT tetap di hati meh...hoho..

oo ya, ku naik broga hills...wahaha,,, berjaya jugak..da berapa lama x join aktiviti camni..lastly, sebelum nak habis semester terakhir ni, club buat program ni..just bayar RM20 je, so, here we go...

jumaat malam 8:30 pm, 19hb april, we all bertolak dari UMT tercinta,seramai 90 orang, bas 3 bijik...sebuah bas 30 orang, xde la sardin sangat kan..sampai kat sana dalam pukul 5:30 gitu, masa tu pun da ramai yang datang.,,parking rm2 per kete..tapi we all xde kete, mai dengan bas, bas campak kat luar tu je...haha, pak cik bas kejam kan..kui2..jangan report kat dorang ek..sesaje dapat penumbuk nanti kan..
sebelum naik, pengarah program, azita bagi sikit taklimat...kitorang dipecahkan kepada 9 kumpulan, so naik by group..tapi bila da berjalan tu, xdenya group...saya group 4, masuk group 2 kot.,haha..lepas taklimat, dapat air mineral dengan roti, kitorang start jalan.. opss, 6 pagi kot, gelap gelita lagi..da la takde torchlight, main hentam jer..but, semua coursemate bagi kerjasama...masing-masing tolong alert dengan jalan..tq sayam-sayam..
secara jujurnya, saya sampai separuh jalan pun da semput..tapi kuatkan hati,semangat...argh,,xleh berundur dah..alang-alang naik, biar sampai ke puncak.yyeeaahh..
sepanjang hiking tu, just berenti sekali je...tu pun untuk selaraskan balik nafas yang dah tak teratur..letih lol..nmpak macam xde la tinggi sangat...tapi bila dekat nak sampai ke puncak, terbeliak mata..mak aiihh,, curamnya...camne nak panjat..huhu...ku da nak menangis...
jam dah dekat pukul 7 pagi, x sembahyang subuh lagi...masa berenti, jumpa yah dengan kah..yah dah muntah,kah still cool lagi, tapi muka pun da pucat...saya pun..hoho..ok, naik sikit lagi, da nak sampai..
here we gooo..... 1 2 3...sampai!!
horeyy.....
-actually, yang kat puncak betul2 tu, atas sikit..tapi kaki memang da cramp...so berenti kat situ jer..hehe...-

da lewat, sembahyang kat situ je...mmg darurat, tapi we all bawak air mineral untuk ambil wuduk..Alhamdulillah, kami solat di atas bukit...pengalaman pertama saya panjat bukit nih...


ok, yang ni bukan pic saya taw....pinjam yang pak cik google jep...yang saya tak upload lagi, ada dalam phone..hoho...jap lagi kita layan gambar jep...tapi tak banyak sangat la gambar, sebab masa da sampai kat atas tu, muka masing-masing da pucat... minum air pun terkeluar balik...well, main panjat jer..
tapi kan, paling suka bila da sampai kat atas..haha,,x sangka kaki saya ni kuat jugak...
rasanya baik kita layan gambar kan..hehe..ku da kering idea nak menulis...so, jom layan...




































seriously, muka memang letih sesangat...tapi keep cool lagi..tahan jep..huhu..
kalau abang ajak naik, Insyaallah saya akan naik buat kali kedua..tapi abang kena pujuk dulu...contoh lepas naik broga, belanja pizza..haha....
tq foe reading sweety...



No comments:

Our Song Sayang...Ijaqika...